01 augusti 2006

Revenge of the corporation

Idag kom ett svar från Viasats kundtjänst:

Hej Daniel,

Tack för ditt mail.

Vi tackar för dina åsikter.
Det jag kan rekommendera är Viasats TV1000 kanaler, de sänder filmer helt utan reklamavbrott. Kontakta vår beställningsavdelning på 0200-219 219 för mer information om dessa.

Vid ytterligare frågor är du välkommen att maila eller ringa vår kundservice på telefon 08-52 20 00 00. Du kan även söka information på vår hemsida www.viasat.se

Med vänlig hälsning

Viasat AB

Stefan Tern
Kundservice


Min första reaktion var att skratta rakt ut eftersom deras reaktion bara är att försöka pracka på mig en betalkanal. Förvisso är det logiskt ur deras perspektiv, men det tycks mig som om hela poängen med mitt brev gått dem spårlöst förbi.

3 Comments:

At 22/1/07 03:30, Blogger anton tyrberg said...

Manga branscher haller egentligen pa med precis motsatsen vad de tror att de gor. T.ex. reklam Tv-kanalerna; de tror att de levererar underhallning till tittarna, men i sjalva verket levererar de tittare till foretagen bakom reklamen.

Ganska logiskt och inget nytt, men det tal att upprepas.

 
At 17/10/07 17:04, Blogger Unknown said...

Det du gnällde om i ditt mail var ju reklamen.
Viasat ger dig ett seriöst svar hur du kan se på filmerna som visas utan reklam.
Och du vill "skratta rakt ut"
Jag förstår inte hur du tänker?

 
At 19/11/07 12:55, Blogger Daniel said...

Oj, det var länge sedan jag lade upp det här, så jag vet inte om jag själv minns hur jag tänkte, men jag ska försöka.

Min poäng med brevet var väl att förklara hur ofattbart störande reklamavbrotten och de nedklippta eftertexterna är, snarare än att be dem om någon slags lösning på detta. Samt att demonstrativt påpeka att det finns bättre sätt att se de filmer de sänder (i de få fall de är sevärda över huvud taget).

 

Skicka en kommentar

<< Home